Objectives and Key Results

OKR-y to opracowana w Intelu prosta wersja MBO – Zarządzania Przez Cele. Pomaga organizacjom zwiększyć skuteczność realizacji strategii. Objectives and Key Results stosują Google, Booking.com, Lux Med i dziesiątki innych firm. Proces OKR ułatwia wybór i zapis priorytetów, zgranie działań i monitorowanie postępu najważniejszych celów.

Jak zmierzyć postęp w rozwoju produktu?

Wskaźnik North Star z założenia łączy zachowanie użytkownika z wynikami biznesu, dotyczy użycia najważniejszych funkcji produktu i potwierdza, że rozwija się w pożądany sposób.

Więcej: Metryki w rozwoju produktu cyfrowego

 

KR vs KPI – wskaźniki dla zespołów

Typowe biznesowe metryki KPI rzadko pozwalają na ocenę skutków wprowadzanych zmian. Dobre miary pracy zespołu powinny pokazywać sukces jego działań, dać się obserwować w krótkim czasie i być powiązane z wynikami firmy. 

Czytaj: OKRy vs KPI